Direktlänk till inlägg 30 augusti 2009

Aussiemonstrets första möte med fåren

Av Sofie - 30 augusti 2009 19:16

Idag har varit en stor dag, Tristan har nämligen fått träffa fåren för första gången!


Kan man inte vara med på aussiellägret får man hitta på egna roliga saker så tillsammans med Malin begav vi oss till Linda för att valla. Det blev en väldigt spännande dag som gav blodad tand hos både matte och hund.


Tristan reagerade inte alls som jag trodde, men gör han någonsin det? I början var det tjuvrusningar som gällde men efter lite träning gick han att dämpa lite och han kunde röra sig lite långsammare och ffa lyssna något. Hur det gick ses nog bäst på filmen nedan.

(Jag gillar hur han börjar lalla omkring i fållan för att helt plötsligt inse att det finns får där! Fåret som rider förbi i slutet ser ju rätt roligt ut också...!)


Moa skötte sig fint och fick visa vad hon gick för när hon blev utmanad av ett tjurigt får.


Riktigt roligt var det och nu hoppas jag att det inte kommer ta allt för lång tid innan vi får en ny chans att möta fåren tillsammans igen. Jag anar dock att livet med vallning innebär en hel del frustration. Det är ju helt sjukt att det ska vara så svårt med tajmingen?!

 

 Elsa visar hur det ska gå till.


Så här trött kan man bli när man "jobbat" i fållan!




 
 
Malin

Malin

30 augusti 2009 19:49

Va söt man får bli då! han ser lite trött ut ;)

Tristan blev verkligen sugen på fåren var riktigt kul att se :)

Min Moaälskling är tuffare än jag trodde :)

http://difloydsfiesta.com

 
Agneta

Agneta

2 september 2009 13:19

Jättekul att se! Speciellt nu när vi har träffats på Difloyds kennelträff och möts i verkligheten, de var jättekul. Tristan är jättemysig och duktig. Kram till er alla och hoppas att vi syns snart igen.

http://www.farmentjira.webb.se

 
Lisa

Lisa

2 september 2009 19:15

Kul att första mötet gick bra!!

http://www.eskil-isak.com

 
Marre

Marre

15 september 2009 08:44

Kul att se på film när ni vallar!

http://www.marrenaas.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards