Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Sofie - 2 augusti 2009 12:37

Igår efter jobbet packade vi in oss i bilen, plockade upp Rosanna, Oskar och Nisse, och åkte till klubben för lite träning.


Nisse fick testa på agility medan jag och aussiemonstret kämpade på med lydnaden med lite ny störning.


Jag och Tristan går igenom dagens träningspass.


Träningen gick relativt bra faktiskt. Jag var inte superdisciplinerad men vi gick igenom framförgåendet (första gången på gräs), uthållighet i linförigheten och förstås platsliggning.


När det var dags för platsliggning fick Nisse agera störning genom att springa upp från platsen bredvid Tristan. Det gick så bra att jag bestämde mig för att lämna honom på 40 m medan Oskar och Nisse lekte bredvid, tänkte jag mig iaf. Plötsligt började bollar och hundar springa på sträckan mellan mig och Tristan och nervositeten var ett faktum för mig, men tro det eller ej aussiemonstret låg kvar. Riktigt stabilt dessutom!


Nyttjade även Rosanna och Oskar för lite budföringsträning. Det var första gången Tristan träffade Oskar så det var ju ett ypperligt tillfälle att testa på en ny person.


Avslutningsvis lyckades Tristan skrämma slag på Nisse genom att jaga honom över hela klubben när båda sprang på samma kastade boll. Nisse tjöt som en gris och Tristan sprang glatt efter, till slut stannade Nisse till en sekund för att säga ifrån och ekipaget gick efter lite lockande att fånga in. Det är skönt att Tristan är en hund som ändå respekterar när andra säger ifrån trots att hjärnan är helt blockeraad av bus.


Efter klubbäventyret åkte vi hem till Rosanna och Oskar för lite mat, vin och en omgång TP (som tjejerna förstås vann överlägset över killarna!).


 

 Nisse, Rosanna & Oskar.


Nakenhunden Nisse.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards