Direktlänk till inlägg 29 augusti 2009

Här ligger ingen på latsidan

Av Sofie - 29 augusti 2009 19:41

Då är vi inne på sista helgen av semestern och den går förstås i hundens tecken.


Igår tog vi, dvs lilla familjen aussiemonster, en tur till skogen för lite "kravlös" tillvaro med långfika och uppletande. Det märktes på Tristan att det var alldeles för länge sedan vi körde uppletande sist men när dammet väl var avborstat flöt det på fint. Han är så härlig att se i arbete, vilken envishet!


Efter att klockan ringt alldeles för tidigt imorse plockade vi (jag, Johan och aussimonstret) upp Malin, Moa och Tjabo för vidare färd mot Mälarö BK och den första delen av träningstävlingscupen. Pga Tristans koncentrations- och passivitetssvårigheter var jag tveksam till om vi skulle kunna ställa upp och var väl lite nonchalant och glömde vaccinationsintyget. Surt sa räven, för Tristan hade troligen klarat av att delta idag. Istället fick Malin och Moa visa hur det skulle gå till och de gjorde dem med besked, 25,5 poäng av 30 och en 2:a placering. Grattis!


På vägen tillbaka stannade vi till vid hundöarna och Tristan trodde nog att han dött och kommit till himmelen. Massor av hundar och man fick hälsa och busa så mycket man ville! Matte var mest glad över att han faktiskt höll lite koll på oss tvåbenta och att inkallningen fungerade hyfsat (mest effektiv var den när Malin ropade "Tjabo"...).


Efter allt detta var vi förstås hungriga och vi avnjöt den införskaffade maten på Malins lydnadsplan innan vi lite lamt tränade lydnad och trix. Tristan och Moa avslutade med en sista brottningsmatch innan batterierna tog helt slut. Titta gärna in på Malins blogg för lite "fina" bilder!


Nu är det lilla aussiemonstret helt slut och har snarkat konstant sedan vi kom hem. Det är bäst att han laddar batterierna för imorgon väntar nya spännande äventyr...

 
 
Malin

Malin

29 augusti 2009 22:36

Tack för idag :) Och det är så sant som du säger att imorrn är det nya äventyr på gång wohoo :)

http://difloydsfiesta.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards