Direktlänk till inlägg 19 augusti 2009

Det blir ingen tävling

Av Sofie - 19 augusti 2009 21:13

Monstret kämpar med tungapporten på Difloydsträffen.


Idag blev det en sväng till klubben igen med Malin, Moa och Tjabo. Tristan fick kämpa på med hindret som gick jättebra att hoppa på 55 cm men om jag höjde till 65 cm ville han bara springa och gömma sig. Efter en uppgiven matte i gräset blivit coachad och uppmuntrad tog han sig till slut även över den högre höjden, skönt!


Vi tränade på det mesta och Malin fick ställa upp som linförighets coach. Jag upptäckte nämligen att Tristan har listat ut att vid kommendering får man inte lika mycket belöningar och då tänker han inte heller anstränga sig, smarta hundf*!

Malin tog förstås också fina kort på Tristan som jag hoppas att hon mailar över?!


Nu när det inte längre är aktuellt kan jag berätta att jag egentligen tänkt debutera med Tristan i appellen den 5 september. Det hade varit roligt att få första tävlingen "ur världen" utan allt för stora prestationskrav, lite går det så går det men det är inte hela världen om vi misslyckas, men pga flera olyckliga omständigheter passar det helt enkelt inte just nu.


Tristan är sedan förra veckan "konstig" och inte helt sig själv (hormoner?) och detta tillsammans med den nya situationen på dagis har gjort honom väldigt stressad och mentalt slut. Att då tävla så nära inpå allt nytt med dagis tror jag inte är att direkt underlätta för sig och nu när vi dessutom är tvungna att börja om med hindret känner jag att det blir lite för mycket. Det är inte roligt bara stressande... Jag lägger hellre mer tid på att få hoppet roligt igen än att panikträna så att han hoppar bara för att han måste. Dessutom är det viktigare att lägga tid och energi på att få en fungerande situation på dagis för snart börjar skolan igen...



 
 
Ingen bild

Anna

19 augusti 2009 21:37

Tycker du resonerar vettigt ang tävlingsdebut.
Vi har inte hunnit göra nåt invändigt så det är inte så mycket att se...

 
Ingen bild

Anna

19 augusti 2009 21:51

Jag känner detsamma om tävling, man bygger upp mer och mer nervositet. Skulle vara skönt att få det överstökat!
Jag ska börja åka på fredag så jag kommer hem på lördag natt. Ska bli roligt, har saknat er!

 
Lisa

Lisa

19 augusti 2009 23:34

Jag tycker att du resonerar väldigt klokt!

http://www.eskil-isak.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards