Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Idrottsdag

Av Sofie - 17 februari 2010 19:39

Jag och Tristan flyger solo nu när Johan återigen åkt ner till Revinge för räddningsträning i några dagar. Passande nog hade jag idrottsdag (japp, KI bjuder oss studenter på det) idag och har pluggat och tränat hund för fullt. Jag vet inte om det är inbillning men varje gång Johan är borta så är monstret lite mysigare och lite lydigare än vanligt, kanske är han rädd att jag också ska lämna honom?


Vi började dagen med en uppenbarelse under frukostträningen, en rätt så trevlig start på dagen faktiskt. Jag har kämpat med Tristans ingångar framifrån ett tag nu men inte riktigt fått till det, han kommer för långt bakom mig och när han har apporten i munnen så slår han mig med den på benen. Samtidigt har ingångar från vänster fungerat jättebra. Idag insåg jag problemet (alldeles själv!) Tristan liksom stångar sig in bakom mig när han kommer framifrån men låser frambenen vid mig och snurrar in baken när han kommer från vänster och det är ju den senare tekniken jag vill ha även framifrån. Lite lock, pock och pill senare började det genast kännas bättre, så nu har vi något konkret att jobba med!


Efter lunch lockade vi med oss Anna och pojkarna till klubben. Planen luktade oerhört gott idag men vi lyckades hantera det utan att döda träningsglädjen, bra jobbat Sofie! Fick till några riktigt bra vändor på framförgåendet och ett ställande som var värt en 12:a enligt Anna (får man spara den till nästa tävling tro?). Testade lite kryp och småtränade lite annat också.


Anna lyckades med att trampa på min ömma tå, fotgåendet. Så länge ingen annan säger något kan man mörka problemen för sig själv men när någon säger det högt känns det lite jobbigare. Uthålligheten. Jag blir tokig, kommer ingen som helst vart... Det börjar liksom tappa sin charm att träna detta djävulska moment och det värsta är ju att det är en så himla stor del i ett lydnadsprogram. Inspirationen brister...


Annars har dagen varit bra men nu är det dags att återvända till skolböckerna, duggan i morgon gör sig påmind genom herr ågren på min axel.

 
 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

17 februari 2010 20:27

Nu finns dagens bilder i bloggen...
Förlåt för tåtrampet ;)

http://www.dalton-doc.webb.se

 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

19 februari 2010 13:38

Aj då!
Lotus har faktiskt lyckats bli lydnadschampion med ett mediokert fritt följ, så man får var bra på de andra momenten istället så kan det räcka;)
Tror de allra flesta nöter fotgående ganska mycket mer än vad som egentligen är kul ;)
Lycka till!

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

 
åsah

åsah

19 februari 2010 14:22

hej! jobbar du på dagarna?

http://vazyaila.wordpress.com

 
Maja och Link

Maja och Link

19 februari 2010 16:31

Hej hopp!

Ni kommer inte ikväll tyckte jag att jag hörde av Anna. Ni är välkomna nästa fredag om Ni vill. Det är sista bokade gången i ridhudset. Kanska kan träffas och träna på andra platser i framtiden? Skogen?

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Maja och Link

Maja och Link

19 februari 2010 17:55

Jaha vad tråkigt! Men vi får styra upp någon helgdag framöver och träna sök och uppletande.

Hörde rykten om att en liten utökning kanske? Då bara måste vi ju träffas lite nu och då!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

19 februari 2010 18:08

ja fotgåendet är en färskvara, och man är aldrig nöjd!

Åhh va spännande med en liten liten en... Hoppas!

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
åsah

åsah

20 februari 2010 12:19

aha. tänkte bara om du ville komma med och träna inomhus på onsdag! du har inte facebook, msn eller nåt annat?

http://vazyaila.wordpress.com

 
Liza&Lotus

Liza&Lotus

20 februari 2010 16:44

Yes, vi kommer att ses, ska köra sök då ;)
Mariah är nog riktigt bra att köra för, hård som sten kan jag tänka mig, det behöver jag verkligen...
Ja, alltså tanken är ju att jag ska ha en vappe ur den kullen, och då blir man ju ÄNNU mer sugen! Ska du ha valp också eller vad är det Malin och Maja snackar om för "liten"???

http://www.lizashundar.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards