Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Sofie - 11 februari 2010 21:53

Jag hade inläsningstid (läs sovmorgon) i morse och passade på att ta ett litet lydnadspass med monstret under morgonpromenaden. En del saker gick bra och andra lite sämre men ffa tycker jag att monstret börjar visa mycket bättre fokus och koncentration trots jobbiga störningar.


Tjuvaktiga skatan dök tydligen upp under eftermiddagen. Johan hade lagt falukorv på köksbordet för att den skulle tina och satt själv i vardagsrummet när det lilla aussiemonstret kommer springandes in med en skatt till sin bädd. Skatten visade sig emellertid vara den tänkta middagsmaten och det lilla tilltaget var inte lika uppskattad av tvåbeningen i huset. Det är lite lustigt det där, hade Tristan stannat kvar i köket så hade han säkert hunnit stoppa i sig hela falukorven men istället springer han förbi Johan för att ta den till sitt bo och blir därmed upptäckt och av med sin skatt. Man undrar hur dem tänker?!


Sen hemkomst blev det för mig idag då jag efter skolan var tvungen att bevaka min framtid och därmed åka på AT-mässa. Arbetet med att skaffa sig en AT-tjänst känns skrämmande men samtidigt väldigt spännande att en ny del av livet "snart" kommer börja.


För att avsluta dagen tog jag mig i kragen och det blev en springtur med hund och sambo i Hagaparken. Känner mig lite duktig faktiskt!

Ovido - Quiz & Flashcards