Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Måndag igen

Av Sofie - 15 februari 2010 21:30

Efter en kort dag i skolan har jag varit hyfsat effektiv får jag nog säga. Åt lunch och satte mig faktiskt och pluggade därefter, för att sedan gå ut och springa en sväng. Jäkla skitmodd beskriver min sinnestämning under löpturen ganska bra, två steg fram och ett bak. Man kommer ingenstans och man blir trött i vristerna av att spänna sig hela tiden men lite duktig känner man sig iaf efteråt.


I vanlig ordning var det sedan dags för träning på klubben. Tristan var lugn och pipfri men tyvärr saknades fokus. Nötte lite på framförgåendet och Majas tips från i fredags har gett utdelning, nu stannar han utan att vända sig om! Då jag var trött och avslagen så tänkte jag att träningen skulle bli kort men lagom till att vi skulle gå kom Camilla med en löpande Choice, så vi fick stanna lite extra för attitydträning.


Efter träningspasset med ganska dåliga resultat blev jag glatt överraskad när Tristan bestämde sig för att vara superlydig på kvällssvängen. Det är verkligen inte lätt för psyket att vara hundägare...!

 
 
Maja och Link

Maja och Link

16 februari 2010 11:31

Vad bra att det verkar funka, ibland måste man komma på något sätt så att hunden får göra rätt och få lite belöning, sen brukar det lossna! Då kan du ju prova att säga stanna precis innan du kastar, se om han fortsätter fokusera frammåt. . .

Vi ses säkert nåt tag!

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
Malin

Malin

16 februari 2010 19:13

haha

Nejdu sofie, jag passar bättre i mappen på datorn än i bloggen vettu! ;)

http://difloydsfiesta.com

 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

17 februari 2010 09:32

Ja, det känns i benen idag kan jag säga. Hör av dig när du är träningsredo!

http://www.dalton-doc.webb.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

17 februari 2010 19:58

hmm ja du har nog rätt blir svårt att hinna med alla! Men drömma kan man ju=) haha Vegas har absolut ingen nytta av mig på agilitybanan, kanske därför han tycker att han kan så mycket själv! Men men vi siktar inte på SM i den grenen=)

http://truefriend.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards