Direktlänk till inlägg 7 februari 2010

Helt otroligt!

Av Sofie - 7 februari 2010 19:44

Tänk att man kan nöta ett moment utan att komma någonstans och så kommer några nya ögon och ger ett tips och så helt plötsligt lossnar det. Jag ska inte gå händelserna i förväg men det är helt otroligt att på ett träningspass bjuder Tristan på snabbare lägganden än han någonsin gjort!


Vi började nya träningen lite tveksamt i fredags men när jag tog ut honom för ett litet pass idag så började Tristan lägga sig rätt så omgående. Efter bara en liten stund hann jag knappt ta bort belöningen innan han lade sig igen (med bra fart) och det bästa - han gjorde det med glädje! Tack för hjälpen "ridhusgänget"!


Tränade även lite framförgående och monstret har fortfarande en tendens att dra åt vänster även om det blivit bättre. Jag måste verkligen vara nog med var belöningen hamnar! Nästa nöt att knäcka är att få Tristan att stanna utan att vända sig om...


Duktiga Anna och Doc tog idag ett första pris i lkl 1. Jättegrattis!

 
 
Anna, Dalton o Doc

Anna, Dalton o Doc

7 februari 2010 20:56

Härligt med läggande genombrott! Tack för idag och tack för grattiset!

http://www.dalton-doc.webb.se

 
Malin m. Vegas

Malin m. Vegas

7 februari 2010 22:10

åhh va kul! Ja ibland är det bra med lite nya ögon... Duktiga Tristan som lär om så snabbt också. Ska bli kul att se era framsteg.=)

http://truefriend.bloggplatsen.se

 
åsah

åsah

8 februari 2010 09:38

å! jag vet precis hur det är! så härlig känsla när det helt plötsligt lossnar! Då kan det bara vara nån mini-grej man måste göra annorlunda... hoppas vi ses snart.

http://vazyaila.wordpress.com

 
Maja och Link

Maja och Link

8 februari 2010 21:02

Vad kul att "ridhusgänget" är till nytta, det var så det var tänkt! Men det som är roligast är ju att Ni fått ett moment som görs med glädje! Har ett tips på framförgåendet med, kan ta det på fredag kanske. . .

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

 
CCC

CCC

9 februari 2010 09:34

Maja, jag vill också höra tipset!

http://www.chenin.se

 
Maja och Link

Maja och Link

9 februari 2010 13:13

Ja, barmark vore ju underbart. Kör ju sök nu men det är väldigt jobbigt för hunden, däremot är det ju perfekt som syrketräning och kondition.
Jag har ju ordnat så att jag, Malin och två till i Sugarwinds ska på vallningsdag nu i mars! Ska bli kanonkul! Förhoppningsvis även en längre kurs med start i mars/april, dock är det i Enköping.

Jag kan ju inte påstå att jag har ett snyggt framförgående men nog stannar han och tittar rakt fram! Vet även att Mariah har en annan metod som kanske funkar, gjorde dock inte det för mej och Link.

Vi ses på fredag, än så länge är det du, jag, Malin, Anna och Mariah.

http://www.greatwarrior.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards