Alla inlägg den 28 juli 2010

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera och träna hundarna. Var inte så noga med att kolla väderrapporten och slängde ner några klänningar och shorts i väskan. I sista sekund fick jag med mig regnjackan och oj vad glad jag skulle bli för det!


Regn och temp omkring 10-12 grader bjöd helgen på. Gjympaskor och inga långbyxor var väl kanske inte en kanonpackning direkt... Snubblade iaf över världens hjortronställe under en regnpromenad så nu tänkte jag försöka utveckla min husmoderliga ådra och koka egen hjortronsylt... Det kan väl inte vara så svårt?!.


Helgens mest oväntade ögonblick var nog helt klart när en björn sprang över vägen framför bilen (som vi tack och lov satt i!). Trodde knappt min ögon men nog var det en björn alltid.


Lite träning har det blivit men inte på långa vägar så mycket som jag tänkt mig. Tristan blir härligt taggad av konkurrensträning och Milo har så sakteliga börjat förstå att även andra beteenden än läggande kan löna sig. Milo är verkligen en härlig hund att träna med, så jäkla intensiv och vill så mycket. Vi har även börjat med budföringsträning som han gillar skarpt, Milo laddar och börjar kampmorra flera meter innan han kommit fram. Söta fläcken!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards