Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Skulle man ställa om klockan???

Av Sofie - 29 mars 2009 15:25

Idag skulle vi träffa vår träningsgrupp kl 9.00 för att spåra lite. Vi brukar ha lite svårt att komma iväg i tid, men idag hade vi verkligen skött oss enligt vår tidsplan. Vi till och med gav oss själva en klapp på axeln kl 8.00 för att vi låg så bra till tidsmässigt! Kl 8.05 ringer Mija från träningsgruppen och frågar om vi tänkte komma idag?!

Vi hade ju då såklart missat att ställa fram klockorna... Snopna blev vi och i tid kom vi inte...!


Väl i skogen fick Tristan ett fältspår på ca 150 m med två vinklar och pinne på slutet. Tydligen gick det för bra och vi fick lite "skäll" för att vi inte lägger svårare spår. Man blir ju lätt lite hemmablind och vi har hela tiden tänkt att vi ska akta oss för att gå för fort fram och istället har vi nog gått lite för långsamt. Så nu blir det framförallt lääääängre spår ett tag framöver och med fler vinklar. Aussiemonstret behöver en utmaning!


Måste säga att det var riktigt roligt och inspirerande att få se andra hundar spåra. Vi tränar ju mest för oss själva till vardags, på gott och ont...


Efteråt passade vi på att köra lite uppletande. Två omgångar med tre skick i varje. Sakerna låg på 50 m, 30 m och 5 m. Tidigare var han lite tveksam till att gå ut igen på samma sträcka som han precis sprungit men det verkar vara ett minne blott! Snabbt och koncentrerat, mycket nöjd matte! När vi skulle samla ihop våra saker tyckte tydligen aussiemonstret att vi inte var riktigt klara och drog ut en vända till?! Han letade så duktigt och envist att jag var tvungen att kasta ut en sak som han kunde hitta... Fina lilla Tristan...


Väl hemma är det två trötta pojkar man hittar i soffan!

Var ska matte sitta?


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Ovido - Quiz & Flashcards