Alla inlägg under december 2009

Av Sofie - 5 december 2009 18:45

Vilken härlig dag! Först vallning och sedan beskedet...


  


HD A / AD ua, vilken lycka!!!


Har suttit som en hök över hunddata under veckan och när inget besked fanns igår kväll trodde jag att vi snällt skulle få vänta till nästa vecka... Är så himla glad!


Idag har vi varit hos Marianne och Gunnar för en heldag med vallning vilket innebar en äckligt tidig morgon i mörkret. Jag, Johan, Tristan, Anna och Doc klämde in oss i Camillas bil tillsammans med Choice. Under bilresan ner fick vi en försmak av vad klimakteriet har att erbjuda i framtiden då Camillas bilvärme löpte amok och vi var tvungna att öppna fönstrena lite då och då, måste ha sett rätt roligt ut.


Det var Tristans tredje möte med fåren och jag är riktigt nöjd. Fyra vändor blev det, tre i fålla och en avslutande öppet. Tiden i fållan är jag väldigt nöjd med, Tristan är lugn och ger mig utrymme att tänka även om jag har lite svårt med att placera mig rätt. Jag måste också försöka ge monstret utrymme att tänka själv för jag har tendens att vara lite snabb med att kontrollera och bestämma åt honom. Är riktigt taggad nu och vill träna, träna, träna. Fortsätta bygga upp Tristans självförtroende och lära mig att ta det lugnt och stå rätt. Olyckligtvis är det en "jäkla" julhelg i vägen...!


Tyvärr blev det inga bilder tagna idag, kändes inte särskilt inspirerande när regnet gjorde oss frusna in i märgen. Varmt och gott blev det iaf på vägen hem när även Linda och Modja klämde in sig i Camillas bil, fem människor och fyra hundar men med lite god vilja så gick det!


I fredags var det Johan som stod för aktiviteten och han tog med sig Tristan och Frasse ut i skogen för lite spår, bus och uppletande. Tristan hade varit sjukt taggad i uppletandet och det hade tagit 9 skick innan han började dra av lite på tempot, riktigt bra hade det gått också så det var roligt.


Så glad, så glad!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards