Alla inlägg under mars 2009

Av Sofie - 19 mars 2009 22:05

I helgen ska vi åka till Habo och hälsa på Johans familj, så kvällens projekt blev att bada hunden. Han måste ju vara fin när vi ska åka bort, speciellt när vi ska hälsa på dem vi inte träffar så ofta. Jag kan väl inte direkt påstå att duscha är Tristans favoritaktivitet, men han står iallafall snällt stilla tills det är klart. Självklart ser det ut som att det är jättesynd om honom med slokande öron och ledsna ögon. Idag lyxade vi dock till det lite extra efteråt med en grisknorr.









Något väldigt roligt är att familjen till Tristans bror Blaze hade hittat hit! Jag har väldigt lite koll på var valparna tog vägen och hur det går för dem, så det är alltid roligt när någon hör av sig.

I Juni är det planerat för ett gemensamt MH för kullen, så det ska bli riktigt spännande att se vad det blivit av alla. Det är bara att hoppas att alla "valpar" kan komma...


Av Sofie - 17 mars 2009 21:53

Det är ju helt underbart att snön smälter undan och solen tittar fram MEN vi hade tävlingslydnadskurs på klubben ikväll och på planerna var det ren lervälling. Usch tyckte Tristan och var väldigt tveksam till att sitta. Ligga ville han inte alls (jag förstår honom).

Vi gjorde stora framsteg idag på passivitetsfronten. Inte ett pip under hela kurstillfället! Det känns som det är på väg att vända och det är så skönt.

Platsliggningen, när han väl lagt sig, tillsammans med fem andra hundar gick riktigt bra. Han klarade ca en minut med bra attityd innan det började krypa i honom och det är jag faktiskt nöjd med (speciellt med tanke på leran).

I övrigt var han rätt avslagen och det var lite dåligt tryck både i inkallningen och det fria följet, men även en hund måste få ha en dålig dag eller hur?!

Nya tips och ideer fick vi iallafall så nu är det bara att träna på.


Av Sofie - 16 mars 2009 19:23

Igår var vi hos Emma och Alex i Uppsala en sväng och deras tre hundar. En labbe, Atlas, och två isländska fårhundar, Freyr och Saela (ursäkta stavningen om det blev fel Emma).Tristan tycker att det är kanon att komma dit och blir gärna lite uppspelt, men jag måste säga att jag är riktigt nöjd med hur han reagerade igår. Det var mycket lite pip och han kunde faktiskt koppla av trots att det fanns tre andra hundar i huset. Det är alltid roligt att se att all träning man lägger ner faktiskt ger resultat!

Jag har ju i ett svagt ögonblick anmält oss till en utställning här framöver så jag och Emma passade på att träna lite vänstervarv. Jag måste verkligen träna på att han ska trava bredvid mig och inte studsa, men det ska väl inte vara så svårt eller?!

Jag tycker det är så härligt när man släpper alla fyra hundar och dem leker så fint ihop med varandra allihop, men det är ju lönlöst att försöka fota. Istället blev det bilder efteråt när dem är lite härligt tufsiga och blöta...


Av Sofie - 15 mars 2009 20:26

Efter att ha förbrukat stora mängder tålamod presenterar jag, något mer tunnhårig än tidigare, min hemsida med blogg!

Jag startade detta projekt under veckan utan någon som helst aning om hur man gör och även om hemsidan inte är så jätte flashig så måste jag ändå säga att jag är nöjd och faktiskt lite stolt över mig själv. Lite uppdateringar framöver kommer det att bli, men i det stora hela är den redo.


Lämna gärna avtryck i gästboken!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards