Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Pinnar och lakrits

Av Sofie - 30 mars 2009 21:58

Har via hemsidan fått kontakt med Malin som har två aussies varav den ena är Tristans moster och jag fick följa med och träna med henne och en tjej som heter Anna som också har en aussie igår. Det var roligt att träffa lite nytt folk att träna med och att dem hade aussies var en riktig bonus! Nya tips och ny miljöträning ( som verkligen behövdes då pipmonstret letade sig upp till ytan igen...) är alltid nyttigt.


Det har ju blivit dags att träna på pinnarna (spår) ordentligt nu och jag testade idag att göra en apportstig som jag fick rekommenderat av Anna. Aussiemonstret slängde sig över varenda pinne och tog upp dem men sedan kom den stora frågan om han skulle lämna över denna underbara tingest, som det tydligen var, till mig eller springa iväg och tugga på den. Så här får det bli kanonbelöningar i utbyte och absolut inget lek med pinnarna!


Var på lakritsprovning med en kompis ikväll och smakade på både det ena och det andra. Smaskigt var det och en hel del köptes med hem... Bla en gudomligt god choklad med havssalt och lakrits och en annan chokladkaka med salmiak fyllning i... Som ni kanske har räknat ut är choklad min stora passion och är svår att ta bort ur ekvationen. Även om ren lakrits är riktigt god den med.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards