Direktlänk till inlägg 24 mars 2009

Lydnadsträning till max

Av Sofie - 24 mars 2009 23:09

Dagen har varit fullspäckad med lydnadsträning, så nu är både hund och matte trötta.

På morgonpromenaden skulle jag bara testa honom lite i fotgåendet och det gick kanon bra, rätt attityd och rätt placering, så då var jag ju tvungen att köra ett till moment och ett till och ett till... Det hela slutade med att vi så gott som tränade igenom hela lydnadsklass 1!

Efteråt kom jag på att det kanske inte var så smart när vi hade lydnadskursen på kvällen... Förra gången på kursen var han rätt trött och avslagen så jag hoppades på en bra mycket piggare hund denna gång. Jag behövde i vilket fall inte oroa mig, det fanns energi och vilja kvar till ännu en genomkörare!

Överlag gick det bra och vi fick till och med beröm av Kaarina, vår annars rätt hårda och barska kvinna till instruktör. Det var 10 kvalité på inkallningen, hoppet och apporteringen (kändes riktigt roligt då jag själv inte är 100% nöjd ännu med apporteringen)!

Bakläxa fick vi på läggandet som är för långsamt, vilket iochförsig inte är någon nyhet... Så det blir till att träna, träna och åter träna till nästa gång.

Tandvisningen gick hyfsat bra, problemet där är ju inte att folk ska få peta på honom utan att han ska sitta still och inte hoppa upp och hälsa alla som kommer välkomna på typiskt aussiemanér (dvs hoppa upp och knocka dem).


Ska bli skönt när helgen kommer och vi kan ut i skogen och träna igen. Blev ju inget förra helgen och det känns. Lydnaden är förvisso rolig MEN inte lika rolig som skogen...

 Sedan blir iallafall inte jag jätteledsen om snön bestämde sig för att försvinna och för att sedan hålla sig borta för den här säsongen. Men det är bara jag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie - 9 augusti 2010 21:46

Precis som många andra just nu så flyttar jag på bloggen. Ni kan fortsättningsvis hitta oss på http://aussiemonster.se Ses där! ...

Av Sofie - 9 augusti 2010 18:00

     Igår var det äntligen dags för oss att bege oss till vallhagen. Det här året har det inte på långa vägar blivit så mycket vallträning som jag önskat men förhoppningsvis kommer det bli lite bättre framöver. Får och hagar stod Micke, som har C...

Av Sofie - 9 augusti 2010 14:18

Och så var semestern slut och vi har nu återvänt från landet och friheten. Min tanke när vi åkte ner var att spåra och träna massor men väl där så gick vi på semester istället. Visst blev det några spår men mest bad och mysiga skogspromenader.   ...

Av Sofie - 28 juli 2010 16:40

Sent igår kväll kom vi hem efter några dagar i sälen. Några dagar som inte riktigt blev som jag tänkt mig. Johan skulle hjälpa till med byggandet av loftet på svärföräldrarnas stuga medan jag planerat att sitta och mysa i solen med en bok, promenera ...

Av Sofie - 22 juli 2010 14:29


   Nu är min sista natt gjord och jag har semester i hela två veckor! Härligt! Vi satsar på en slapparsemester på landet men också en liten tur till Sälen kommer det att bli. Ska bli skönt att bara drälla runt lite, läsa bok och träna hund. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards